U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 6,95 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via info@jhl-services.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Algemene informatie Retouren
Om een aantal redenen kan het zijn dat u een product of bestelling moet retourneren, bijvoorbeeld omdat:
1. Er is een defect of verkeerd product geleverd
2. De levering is tijdens transport beschadigd
3. Een product is binnen de garantie termijn defect gegaan

Hieronder kunt u lezen hoe u in dergelijke situaties uw product of bestelling kunt retourneren.

Defect bij ontvangst
Defect of verkeerd product bij ontvangst (DOA)
Een DOA is een product dat binnen de 7 dagen na aanschaf defect is (hierbij geldt dat het product binnen de 7 dagen in bezit moet zijn van JHL Services B.V.).
Mocht een dergelijk product defect zijn of u heeft het vermoeden dat een product defect is, neem dan contact op met onze klantenservice op nummer 0640038313 of email naar info@jhl-services.nl

U heeft een defect product (geen D.O.A.)
Onder een niet D.O.A. product verstaan wij een product dat na 7 dagen defect is gegaan.
Mocht een product defect zijn of u heeft het vermoeden dat een product defect is, neem dan contact op met onze klantenservice op nummer 0640038313 of email naar  info@jhl-services.nl
Aangezien JHL Services B.V. een carry-in garantie hanteert zijn de verzendkosten van de klant naar JHL Services B.V. voor uw rekening.
JHL Services B.V. zal wel kosteloos het vervangende/gerepareerde product naar u terugsturen.

Transportschade
Allereerst is het belangrijk dat u NOOIT een beschadigd pakket bij ontvangst aanneemt.
Doet u dit wel en het product blijkt beschadigd, dan dient u binnen 24 uur op het postkantoor proces-verbaal te laten opmaken of bel 0582-33 33 33. Zonder dit verbaal kunnen wij het product niet omruilen. Neem vervolgens contact op met onze klantenservice op 0640038313 .

Retourprocedure
Neem altijd eerst contact op met onze klantenservice, u krijgt van hen een verzendinstructie.
1. Zorg dat u uw factuur bijvoegt bij de zending
2. Zorg dat u een gedegen klacht omschrijving bijvoegt
3. Zorg dat het product compleet wordt ingeleverd
4. Zorg voor een gedegen omverpakking
5. Zorg voor vermelding van e-mail en of telefoonnummer waarop u te bereiken bent
6. Zorg dat u uw pakket voldoende gefrankeerd opstuurt

Retouradres
U kunt uw product(en) retour sturen naar:

JHL Services B.V.
T.a.v. Afdeling retouren
Marsmanhove 208
2726CT Zoetermeer

Kosten bij retourneren
De kosten voor het terugsturen van een product zijn voor rekening van de klant, tenzij:
• Het een DOA product betreft
• Het een door ons verkeerd geleverd product is

Let op:
Alle retourzendingen dienen gefrankeerd te worden verzonden.
In bovenstaande gevallen stort JHL Services B.V. de verzendkosten naar u terug.
Pakketten die niet gefrankeerd zijn, worden altijd door ons geweigerd.
Vermeld bij deze zending wel uw bank- of gironummer, zodat wij de gemaakte kosten voor het verzenden aan u kunnen terugstorten.

Voorwaarden bij retourneren of ruilen
Voor alle retourzendingen gelden de volgende richtlijnen:
• Alle oorspronkelijke verpakkingsmaterialen moeten worden meegeleverd
• Alle kabels, drivers, programmatuur, handleidingen etc. aanwezig moeten zijn
• Het product voorzien moet zijn van een (duidelijke) probleemomschrijving
• Het product voorzien moet zijn van een kopie van de aankoopfactuur
• Het product degelijk verpakt dient te zijn
• Wanneer na testen op ons servicecenter een defect niet wordt geconstateerd,
  worden mogelijke verzendkosten en onderzoekskosten in rekening gebracht. 

Algemene informatie Garantie
Garantie wil zeggen dat u gedurende de garantietermijn van uw leverancier mag verwachten dat zij instaat voor de kwaliteit en het juist functioneren van het product.
Bij een defect product of het claimen van garantie kunt u te allen tijde bij ons Service Centrum terecht.
Neem wel altijd eerst contact op met onze klantenservice op 0640038313.
Kijk tevens op uw factuur, het kan zijn dat voor uw product een afwijkende garantie afhandeling geldt, zoals bijvoorbeeld onsite of pick-up en return garantie.

Garantie op producten
JHL Services B.V. geeft standaard 2 jaar garantie op al haar producten tenzij de fabrieksgarantie korter is dan 2 jaar.
De fabrieksgarantie op losse producten verschilt per merk en varieert van 2 tot 10 jaar (accu’s en batterijen ½ jaar).
Gaat uw product defect na 2 jaar, maar binnen de fabrieksgarantie termijn, dan willen wij u graag helpen bij het claimen van de garantie. Bel bij een defect dus altijd met onze klantenservice op 0640038313.
Kijk tevens op uw factuur, het kan zijn dat voor uw product een afwijkende garantie afhandeling geldt, zoals bijvoorbeeld onsite of pick-up en return garantie.

Directe service van fabrikanten
Bepaalde fabrikanten verlenen directe service aan eindgebruikers.
Wij adviseren u om hier gebruik van te maken, aangezien dit de snelheid van afhandelen aanzienlijk kan versnellen.